Hva koster et tannimplantat

Prisgaranti på tannimplantat fra Nobel Biocare

Tannimplantater erstatter tapte eller manglende tenner. Implantatene settes smertefritt inn i kjevebenet og kan brukes som festepunkter for kroner, broer og proteser.

Man har i dag over 40 års erfaring med tannimplantater. Tannimplantat pris varierer avhengig av ulike fabrikanter, kvaliteter og stedet du får behandlingen.

Vi har prisgaranti på tannimplantat.

Prisgarantien gjelder implantat fra Nobel Biocare og norskprodusert protetikk (dvs krone eller bro på toppen av implantatet). Våre priser er inkludert alle deler og alle kostnader. Hvis du vil sammenligne priser, må du vite hvilken type av implantat du får og hva som inngår i prisen. Vi kan alltid hjelpe deg hvis du har spørsmål angående implantatbehandling og implantat priser. Hvis du har et prisoverslag fra en annen tannlege, kom gjerne til oss med dette.
Vår implantat konsultasjon koster kun 480 kr (ord pris: 1.480 kr). Dersom du velger å gå videre med implantatbehandling hos oss vil dette bli trukket fra sluttsummen.

Tannimplantat behandling steg for steg:

1. Implantat konsultasjon, undersøkelse og prisoverslag
2. Implantat operasjon
3. Avstøp av tannimplantat for å tilvirke en implantatkrone
4. Prov av implantatkrone og fastsetting
5. Kontroll og vedlikehold

Er implantatbehandling smertefullt?

Vi tilbyr deg smertefri implantatbehandling. Vi bedøver området og du kommer ikke til å føle noen smerte. Hvis du føler den minste ubehag, kan du stoppe oss og få mer bedøvelse. De fleste pasienter som får implantater hos oss blir overrasket over at operasjonen ikke var smertefull. Etter operasjonen kan området være litt ømt. Ofte forsvinner ømheten med vanlige smertelindrende tabletter som Ibux og Paracet. Ellers kan du få sterkere smertestillende tabletter av din behandler.

Hvor lang tid en implantatbehandling kan ta?

En implantatbehandling tar mellom 3-6 måneder avhengig av din benkvalitet og implantatets posisjon. Vi informerer de hvor lang tid vi tror din behandling tar. Implantatbehandling er en avansert behandling og tar tid.
I samråd med våre oralkirurger, protetikere og tannteknikkere arbeider nå aktivt for å få på plass “one-day-implant”, dvs. implantat og krone/bro på samme dagen. Ta kontakt for mer informasjon!
Kontakt oss nå for en tannimplantat konsultasjon!

Sist endret: tirsdag 19 mars, 2019